„Етрурска цивилизација се простирала по данашњим италијанским областима Тоскане, западне Умбрије и северног Лацијума. Древни Римљани су осниваче етрурске цивилизације звали Тускима, или Етрускима, а ти Етрутрци су освојили земље северно од града Рима између река Арно и Тибар, па на запад, све до Апенинских планина . Римљани су прво били поданици Етрурцима, а касније и њихови окупатори. Етрурска култура је била толико развијена и напредна , али је изразито одударала од култура околних народа. Ова дистинктивна каратеристика је одмах отворила и питање њиховог порекла. Постојале су многе претпоставке да су Етрурци, у ствари, били Пелазги или Народ са мора (дет.види линк https://sr.wikipedia.org/…/%D0%9D%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D… који је освојио и египатско царство око 1200. године пре нове ере. Током 19. в. откривено је да многи језици Европе припадају једној великој језичкој породици коју су назвали индоевропском, али Етрурци њима нису припадали. Техника ДНК анализе је примењена за одређивање њиховог порекла и у студији из 2007.г. објављеној у априлском броју „Америчког Журнала о људској генетици“(The American Journal of Human Genetics) пренесен је извештај да је нађено 11 родних линија митохондријске ДНК код народа Тоскане којих нема нигде другде у Европи, али се појављују на Блиском Истоку. Уметност етрурске цивилизације показује везу са индијском митологијом: за назив древног италијанског града Равене се претпоставља да је добио име по етрурској речи и да је та реч звучала као реч „Равана“ што је индијски назив за злотвора из епског спева „Рамајане“. Бронзане плоче на горњој слици приказују отмицу Равану како отима Сетху. У средини слике види се детаљ мртвог јелена – аналогно индијском „Марееху“ и сукоб између Раване и Сеетхе. Равана скида маску-шлем да откривши лице и свој прави идентитет пре но што киднапује Сеетху. Са десна, на слици се види како Равана одводи Сеетху у Ланку одлетевши са њом на крилатом коњу. На левој слици је птица Џатај коју (по индијском миту-прим .прев.) убија Равана. На доњим (етрурским) плочама се нејасно виде полу-обрисане приказе (опет аналогне са индијским митовима-прим.прев.) Богиње која јаше на Лаву Дурги и два лава како смртоносно насрћу на бикове. На другој етрурској слици (индијски-прим.прев) Вибишана моли Равану да ослободи Сеетху и да, тако, избегне рат са Господарем Рамом . Обратите пажњу како је Равана идентично приказан са брадом као и на претходном цртежу. Сеетха је постављена да седи погнуте главе(што се не види јасно на слици). Уочљива је сличност још приличног броја слика етрурске уметности које такође приказују сцене из индијског спева „Рамајана“ и „Бхагавата Пуране“. Неки чак тврде да је и само име града Рима изведено из имена индијског божанства Раме. На горњој слици је приказ оседланог слона и његовог младунчета . Ова слика је налаз из 3.века пре нове ере и потиче из италијанског града Капене. Са друге стране, Европљани су (према официјалној историји -прим.прев.) први пут видели слонове „уживо“ када се Александар велики спустио преко Хинду Куша на Индијски потконтинент тек 327.године пре нове ере. Један од најранијих познатих приказа слона и блискоисточној историји је приказ на Шалманезеровом црном стубу, који је откопан у Ираку , а потиче из 860. године пре нове ере. Све ово наводи на закључак да је етрурска цивилизација некако повезана са Индијским потконтинентом. После Раванине смрти , престо у Ланк је преузео Вибишана и поставши краљ све преостале лојалне Раванине просталице протерао из свог краљевства. Неки истраживачи сматрају да се неколико дивова преселило у Северну и Јужну Америку , док су остали мигрирали у Европу и на Блиски Исток.“

Референце :
Etruscan Civilization (Wikipedia)
Etruscan Art (Wikipedia)

ПОСТАВИ ОДГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here